Nya invånare på gården

Ibland behöver jag paus i bloggandet.
Det händer saker jag inte vill blogga om och ibland finns inte orken.
Jag bestämde mig för redan när jag startade bloggen att jag bara skall blogga för att jag vill och känner för det. Jag väljer vad jag vill dela med mig av och därför är mina inlägg oftast glada och ljusa.
Tänker att det är det jag vill titta tillbaka på och minnas lite extra.
 
Vi har sedan några dagar tillbaka nya invånare på gården.
Förra söndagen flyttade Maggan och Gun hit på prov och i söndags kom 
LillTuppi också hit.
Maggan, Gun och LillTuppi bodde tidigare hos min Lillebror och Rebecca.
 
Vår lilla hönsflock behövde bli en mer harmonisk liten hönsflock.
Så därför har nu de här tre flyttat in hos våra hönor.
 
 
LillTuppi har fått en egen flock med 6 hönor.
Lite ovant då han bott med flera tuppar innan.
Så nu har han ett fasligt sjå med alla damer!
Här är han, så vit och fin!
 
 
Nu håller vi på att träna den lilla gruppen på att lära känna varandra och oss.
Att vara ute lösa går bra.
Men de nya vännerna har lite svårt för att förstå när det är dags att gå in i hönsgården efter utevistelsen.
 
 
 
Nu har vi tränat på detta ett par dagar och idag gick det nästan......
Snart kommer nog även Maggan, Gun och LillTuppi förstå när man ska lyssna på oss och gå in.
 
Hönor och tuppar är riktigt roliga, i alla fall när alla i gänget är snälla och mår fint tillsammans.
 
Ni som undrar vad som hänt med tuppen Arne, han är i hönehimlen nu.
En argsint tupp kan man inte ha kvar.
Men fin var han, Arne.
Titta bara, som en påskkortstupp var han 🖤
 
 
Nu är snart denna veckan slut i alla fall vardagarna.
Vi behöver lite helg nu och vara tillsammans med min familj ❤
Petra.

Kommentera här: