Påsk och lediga dagar

Lediga dagar, så efterlängtat!
Jag var ledig igår med.
Det är lyx att kunna unna sig semesterdagar innan storhelger.
Då blir ledigheten extra lång.
 
Jag vet att jag tjatar om hur jag längtar efter vår!
När jag tittar på bilder från förra året känns det om möjligt ännu mer tröstlöst.
 
29 mars 2017
29 mars 2018.
 
Vad skall man säga?
Att vänta på sol och värme, det är typ det jag gör nu.
 
Igår var mamma och jag på shoppingdag.
En så mysig dag.
Bara strosa runt i stan, shoppa, prata, luncha och bara vara jag & mamma.
Härligt!
 
Idag har Patrik och jag haft en fixardag.
Skall ha påskfest imorgon.
Så idag har det handlats, städats och fixats här hemma.
Roligt att få hålla på med kalasfix när man har gott om tid.
 
Imorgon skall det lagas mat, göras efterrätt, dekorera påsktårtan!
Sen kommer gästerna.
 
 
Vi får väl hoppas att påskharen skuttar förbi och lämnar påskägg i trädgården!
Det brukar han göra varje år.
Hoppas inte snön stoppar honom🐇
 
GLAD PÅSK till er alla🐤🐥🐣
Petra💛

Kommentera här: