Punka på cykeln

Tro det eller ej men solen sken ikväll.
Så det blev en cykeltur.
Hade cyklat rätt långt på rundan och var liksom på väg hem när det blev tvärstopp.
7km hemifrån hade jag cyklat på en spik som stack rakt in i däcket och dessutom fastnat i stänkskärmen.
Så därav tvärstoppet.
 
 
 
Det var bara att hoppa av cykeln och gå.
När jag hade 3km kvar att gå på min väg hemåt kom "bärgaren".
Så skönt!
Det är riktigt jobbigt att leda en cykel med punka.
Den rullar ju knappt.
 
 
Jag och cykeln kom hem och nu måste punkteringen lagas innan jag kan ge mig ut igen.
Kom å tänka på en sak som gubbarna på jobbet brukade säga när jag jobbade i Rydö.
- Cykla inte å skratta, hoppa av å le😄
 
Det blev inte som jag tänkte med cykelturen.
Men hem kom jag till slut!
Petra🍁
1 Yvonne:

skriven

Hej igen! Tack för din fina kommentar, Du är för rar! Så trist att få punka. Det är ju risken när man tar cykeln, men det är ju så himla härligt att cykla. Tur att du fick hjälp. På't igen!
Ha det gott vännen! Kram

Kommentera här: