Tillverkning av dörrkransar

Ikväll har jag varit ute i "min del" i vår lilla ladugård där jag har mitt pysselbord.
Tände upp lampor och en strålkastare för att se bra.
Sen plockade jag fram sekatör, sax, ståltråd och massor av ris.
 
Sen var det bara att sätta igång att skapa.
Den första blev en klassisk rund krans.
Blandade tallris, granris både vanligt och ädel, enris och blåbärsris.
 
 
Pyntade kransen med ett par små vita hjärtan i trä och en liten stuga.
Till band och rosett tog jag gammalt hederligt balsnöre!
 
Sen gav jag mig på att göra en stjärna.
Lite knepigare få att till en jämn form men till slut kom jag på det.
Använde likadant ris till stjärnan men här fick även små kvistar av lärk med kottar plats.
 
 
Ett enkelt hjärta i trä med texten 
Fröjdefull Jul fick ensamt pryda min stjärna.
Även här band och rosett av balsnöre.
 
När jag var klar hängde jag upp mina nya kransar.
 
Den runda på vardagsingången!
 
 
Stjärnan hängde jag på framsidan.
 
 
Det är så kul att pyssla och fixa.
Glömde nästan bort mina stelfrusna fötter och ömmande händer.
Fasen vad vasst det är med ädelgran & enris!
 
Väl inne i stugvärmen blev det en mugg rykande varm glögg.
Petra❤

Kommentera här: