I läshörnan

Jag tycker det är svårt att finna ro och tid till att läsa ibland.
På sommaren är det lätt och självklart för mig att koppla av med en bok.
I solstolen, på stranden eller i min korgstol i uterummet en regnig dag.
 
Nu på hösten behöver jag också de där lässtunderna.
Tyvärr är det inte lika lätt för mig att hitta den där självklara pausen nu.
Måste bli bättre på det.
 
I mitt soffhörn ska jag göra mitt bästa för att fly in i böckernas värld även nu i höst.
Ikväll lyckades jag läsa mig in i min nya bok.
En skvätt vitt vin och nyaste boken.
 
 
Satt lite senare och bläddrade i nya Bokspegeln.
Det är dags att beställa böcker inför julledigheten.
Jag har några på min läslista.
Får se om jag kan beställa några av dem.
 
 
Att läsa är att förflytta sig till en annan plats fast hemma i soffan.
Det gillar jag📚
Petra 🍂

Kommentera här: