Lundåsen

Igår kväll åkte vi och mina föräldrar på en kvällsutflykt.
Mamma packade en kaffekorg och så åkte vi.
Första stoppet blev Lundåsen.
Här växer orkidéer vilda.
 
Nattvioler i massor.
 
 
De doftar underbart.
 
Hela platsen är så vacker.
 
 
Här har ni mig och min mamma!
 
 
I solskenet dansade massor av knott och mygg!
 
 
Patrik och pappa stod inte ut med alla stickande och bitande flygfän!
 
 
Vi åkte vidare och hittade ett alldeles utmärkt ställe att fika på.
Inga knott och mygg där!
 
Det hann bli sen kväll innan vi kom hem.
Men vad gör det?
Sommaren är här och den måste utnyttjas till fullo även om det blir sena kvällar.
Ljuset är här och sova får vi göra till hösten.
 
Imorgon är det fredag och jag väntar redan!
Kram P 🌸 
1 visells.blogg.se:

skriven

Du menar att där inte var några knott och mygg på ert utmärkta fikaställe, det har jag svårt att tro. Kram

Kommentera här: