Indianställets hemlighet

Barnen i Rydöbruks skola har tillsammans med en författare 
skrivit en bok.
Eftersom jag jobbat många år på skolan i Rydöbruk är det extra roligt att läsa just denna boken.
 
Den heter Indianställets hemlighet!
 
 
Indianstället finns på riktigt och många många gånger har jag gått dit med både förskolebarn och fritidsbarn på utflykt.
 
Än så länge har jag bara börjat läsa men måste säga att jag är imponerad.
Barnen har tillsammans med Angelica  (författaren) fått till berättelsen och jag känner igen mig.
Det lilla samhället beskrivs väl och platserna finns på riktigt.
 
Boken är tänkt som en barn och ungdomsbok men
om du som vuxen har möjlighet att läsa den så gör det!
På ahabok.se hittar du boken om du vill köpa ett ex.
 
Jag tycker den känns spännande och jag längtar efter att få läsa vidare i boken.
 
Kram P ❤ 
1 Chapmans Dagbok:

skriven

Gomorron! Vilket bra initiativ, att skriva en bok tillsammans med en skolklass. Vi har bekanta som bor i Rydöbruk :-) Man längtar verkligen till sommaren när man kollar på Mandelmanns nu på TV. Ska ni dit, så kanske ni kan hitta till Komstad också :-)) Kram och ha en trevlig helg! /Ing-Mari

Svar: Klart vi kan försöka hitta till Komstad! Hade varit kul. När det närmar sig hör jag av mig.
Jaså, bekanta i Rydöbruk? Tänk om jag känner dem, hi hi! Kram.
Petra Svensson

Kommentera här: