En gråmulen helg

Det har varit en grådassig helg här i Halland.
 Började med promenad i skogen igår morgon.
Det var helt enkelt för halt på vägen för promenad.
I skogen var det fuktigt och regndropparna visste inte om de skulle frysa till is eller inte.
 
 
Sedan åkte vi på födelsedagsgratulationsrunda till mina syskon som fyllt år i veckan.
En go lördag tycker jag.
 
Idag hittade jag den här lilla fina gula på vår gräsmatta.
Tänk vilken modig liten maskros som vågar titta upp i januari.
 
 
Jag blev glad i hjärtat när jag såg den💛
 
Idag har vi varit och handlat.
Äntligen har vi fått klart vår efterlängtade läshörna här hemma.
Vi har pratat om och funderat på detta så länge.
Nu är den på plats.
En fåtölj med en skön kudde, en bra läslampa och ett litet bord att lägga boken på och ställa 
vattenglaset, kaffekoppen eller temuggen på.
 
 
Läshörnan är invigd och jag har betat av ett hundratal sidor i min bok ikväll.
Vilken tur att vi slog till och shoppade loss idag.
Fasen vad bra det blev!
 
En skön helg blandad med hemmafix, mys och 
födelsedagsfirande.
Bäst av allt är att Maya är pigg igen.
Kram P ❤ 
 

Kommentera här: