Välkommen vardag

Nu är vi tillbaka i verkligheten och vardagen.
Det känns faktiskt riktigt bra.
För första gången på länge känner jag att jag nog var klar med lediga lata dagar.
 
Det är roligt att vara på jobbet och träffa jobbarkompisarna igen.
 
Idag skojade jag lite om att nu gäller det att äta billigt de sista dagarna innan lön!
Men när jag tittar i trädgården eller går en sväng i skogen så blir jag inte det minsta orolig för hur det skall gå! Tvärtom, jag är ju rik.
 
 
Det är bara att välja och vraka!
Fantasin får flöda fritt.
 
Igår blev det kantarellmackor, idag morotsstuvning på röda och orange morötter.
Imorgon blir det ratatouille på murikkan.
Så nog ska vi klara oss!
 
Två av squashen på bilden ska följa med till jobbet imorgon.
Två tjejer på jobbet som beställt😉.
 
Som man sår får man skörda!
Kram P 🍅

Kommentera här: