Familjefest med julklappslottning

Igår kväll hade vi fest här hemma.
Vi körde enkelt och smidigt, tacos.
Det gillar alla och går fort att fixa.
 
Jag lade lite mer krut på tårtan istället.
Hittade en på en blogg som skulle täckas med Maltesers.
 
Fyllningen var ett lager dulce de leche och ett lager glasscreme.
Sedan en chokladsmörkräm och så toppas tårtan med Maltesers.
Så här blev resultatet!
Den blev supergod.
 
 
Vi hade lite Halloween-tema med spindlar och lite sånt.
Jag hade målat några clementiner som små monster.
Enkelt och roligt för barnen.
 
 
När alla var mätta och nöjda var det dags att lotta årets julklappar.
Vi lägger lappar med namnen på alla vuxna i en skål och så får alla dra en lapp.
Man får inte ta sitt eget namn eller den man bor tillsammans med.
Sen är det bara att börja fundera ut en bra julklapp.
I år skall jag köpa till min lillebror Lasse.
Tror redan jag listat ut vad jag ska köpa.
 
Måste bara visa en bild på den fina vinflaskan vi fick av min syster igår.
Hon är så piffig!
 
 
Idag har vi varit på en fantastisk brunch.
Berättar mer om detta imorgon.
 
Helgen har varit så bra.
 
Kram P 🎃🍁
1 Yvonne:

skriven

Många fina inlägg med vackra bilder har du delat sedan sist jag var inne här och trevligt har ni haft.
Vilken smarrig tårta och så kul tips att rita gubbar på satsumas! Måste gå hem hos barnen.
Vilken tur att din granne hittade de hopsnörda hjortarna.
Jag tittade i kikare på två stora kronhjortar som stångades och for runt i en yster dans för ca 35 år sedan. De var på långt håll och jag tyckte att det var en fantastisk upplevelse att få se. Efter någon vecka fick jag veta att hjortarna låg på gärdet där jag sett dem. De var intrasslade i taggtråd i kronorna och hade inte kommit loss. Hade jag vetat att det inte var ett normalt slagsmål hade jag kanske kunnat förkorta deras lidande. För de måste ha lidit otroligt innan de dog. Katastrofer händer tyvärr även för djuren.
HA en fin vecka kära vän! Kram

Svar: Ja, även i djurens värld kan det vara grymt ibland. Ledsamt att höra att de stångande hjortarna gick ett fruktansvärt öde till mötes. Tur att vår hyresvärd var kolugn och kunde hjälpa de hjortarna han hittade.
Fin vecka till dig med min vän! Kram
Petra Svensson

2 visells.blogg.se:

skriven

Tårtan ser helt fantastisk ut. I veckan ska jag Linnea göra lite halloween pyssel, får se vad det blir.Kram

Kommentera här: