Mors dag och trädgårdsfix

Idag efter sovmorgon och uppröjning efter festen igår,
tog jag tag i att skola om min grönkål.
Ett pillejobb som inte är min grej egentligen.
Men när det gäller blommor är tålamodet något större.
 
 
Nu skall de få växa till sig i växthuset en vecka innan de skall ut i odlingsbädden.
Till jul hoppas vi kunna njuta av den här grönkålen.
 
Idag hissade vi flaggan för våra mammor.
Så här vackert vajade den här hemma i Kallarp.
 
 
En runda till liljekonvaljstället blev det idag för att fixa de traditionella mors dags buketterna. 
En till min mamma och en till Patriks mamma.
 
 
I eftermiddag var vi på mors dags kaffe var och en på sitt håll.
I Vanered blev det en smarrig marängtårta med hallon.
Sedan bus med glada barn "hemma" på gräsmattan, där jag själv sprungit
och busat när jag var en liten flicka. 
 
Kramar fick min goa mamma så klart och en liten present.
 
Hoppas du haft en fin söndag, det har jag.
Kram P 🌸 

Kommentera här: