Julblomma, neeej då!

Fredag och en ny alldeles orörd helg ligger framför oss.
Härligt tycker jag!
 
Bjuder på bilder från min fantastiska amaryllis ikväll.
Till alla er som tycker amaryllis är en julblomma säger jag, Nej!
 
Vem kan kalla denna skönhet för julblomma?
Inte jag i alla fall.
 
 
Den är härligt ljusrosa på "utsidan"
och mörkare på "insidan".
 

Placeringen vid spegeln gör att den får dubbelt så många vackra blommor.
 

På nära håll är den nästan lite rosarandig.
 
 
Alla flikar på de ännu inte fullt utslagna blommorna påminner om en
näckros tycker jag!
 

Skall jag lyckas bevara löken efter blomningen och
spara den till nästa vinter?
Någon som har bra tips på hur jag skall lyckas?
 
Nu blir det fredagsmys här hemma.
Smörrebröd, iskall öl och en Gammeldansk och sedan
På Spåret.
Fredag när den är som bäst!
 
Kram P
 
 
 
 
 
 
1 Yvonne:

skriven

Vilken vacker blomma! Hoppas att du lyckas få den att blomma igen!
Ha en skön söndag!
Kram

Kommentera här: