Första advent

Idag har jag gjort dörrkransar.
Först åkte vi till skogen tillsammans och samlade ris och mossa.
 
Den blev en mosskrans först.
Hittar man bara fin mossa som hänger ihop bra är det lätt att
få till en fin krans.
 

Sen gav jag mig på att göra nästa krans.
En krans med ris är lite mera pill med, men efter en stund fick jag in flytet.
 
 
I riskransen använde jag mig av gran, ädelgran, enris, blåbärsris,
lingonris och kornell.
 
När båda kransarna var klara var det dags att pynta.
Det nästan det roligaste, att få piffa till kransarna när de är klara.
 
Så här blev resultatet.
 
Mosskransen!
Riskransen!
Ikväll är jag orolig för stormen Gorm som närmar sig.
Ogillar oväder.
Jag hoppas att det inte blir så allvarligt.
 
Hoppas ni haft en fin första advent.
 
Kram P
 
 
1 visells.blogg.se:

skriven

Vilken fin krans. Nu börjar Gorm ta i ogillar det jag med.

Svar: Tackar! Ja, du. Gorm får ett eget inlägg idag. Usch vad det blåste.
Petra Svensson

Kommentera här: