Enkel matematik?

Jag behövde köpa nya glödlampor till en av våra 7-armade 
ljusstakar. Eftersom ljusstaken saknade alla 7 glödlampor hade jag tänkt köpa just 7 stycken.
Men icke sa Nicke.
Antingen är det en extremt listig säljare som kommit på att sälja 3 styck glödlampor i vaje paket
till en 7-armad ljusstake,
eller så är det någon som inte är så speciellt duktig på matematik!
 
 
Så summan av kardemumman är att till en 7-armad ljusstake krävs 9 glödlampor.
Ja ja, det är bara jul en gång om året. Så visst, gäller det att kränga glödlampor så gott det bara någonsin går under några få veckor i november december?  Så ok då!
Heja Konstsmide;-)
 
Måste passa på att bjuda på en cool och ovanlig adventsljusstake.
Av fyra gamla mandelkvarnar blev det en fräck ljusstake.
 
 
Knäppte bilden i söndags på Gammalt & Nytt i Fröslida.
Härlig tycker jag!
 
Ha en fin kväll nu och vet ni........?
Det är ju fredag imorgon!
 
Kram P♡
1 Anna Törngren:

skriven

Åh vilken kul idé med adventsljus i kvarnarna. Det skulle jag vilja ta efter men har bara en kvarn och den måste jag ju ha till mala mandel till mandelmassan.
Rapport på bakkursen kommer på söndag...

Tjoho tjohej
Annapanna kaffekanna

Svar: Låter bra! Jag väntar med spänning på rapport från Solhaga! Kram!
Petra Svensson

Kommentera här: