Alla måsten

Alla måsten får liksom bli lite mindre måstiga när 
termometern visar +28 och lite till flera dagar i rad.
Men till slut måste man ändå göra vissa måsten.
 
Hur gott det än är att slappa med spännande böcker i sol och skugga så måste man ju 
städa, tvätta, laga mat och fixa annat hemma.
Igår och idag tog vi två pauser från slappandet och körde lite hemmafix.
 
När städningen var avklarad var jag ute i trädgården och plockade blommor.
Har ju knappt varit lönt att plocka in blommor i denna värmen.
Men idag frossade jag i landen innan de värsta åskskurarna slog ner så mycket som fanns.
 
Till och med badrummet fick en liten bukett.
 
 
När vi vara klara satte vi oss på verandan och tittade på åskoväder, regn och hagel.
Växterna i trädgården verkade njuta av regnet och redan ikväll såg gräsmattan grönare ut än idag på förmiddagen.
Det var vissa som tyvärr såg lite molokna ut efter det krafigaste skurarna.
Min nya Klematis verkade väl så där nöjd med skyfallen.
 
 
Ikväll passade jag på att fylla en hel bricka med godsaker från trädgården.
Det är en verklig lyx att kunna gå ut och plocka precis så mycket man behöver.
Salladen till kvällens lilla grillkväll var från vår egen odling.
 
 
Imorgon skall jag röja upp lite ute i trädgården,
regnet gjorde både nytta och onytta.
Så en hjälpande hand skall vissa växter få tror jag minsann.
 
Nu tar jag kväll och kryper ner med en ny, lånad bok,
Kram P♡

Kommentera här: