En ny plats

 
Vår Vindruva har flyttat.
Den har bott i växthuset i flera år, men nu fått ett nytt hem.
Eftersom växthuset skall få en make over snart så fick druvan en ny hörna.
 
 
På baksidan av huset skall vi undan för undan skapa en liten oas med sköna vilstolar, gröna lummiga växter
och så småningom ett nytt utekök.
Så här inne i hörnan väl skyddad får den bo nu vår fina vindruva.
Hoppas den kommer trivas bra här.
 
Jag har lite planer på en rasslande härlig bambu, något fint gräs i krukor på små pallar.
 Ett par vita amplar där svarta surfinor, chokladblommor och snötörel skall få bo tillsammans,
Ett vindspel med fina stora pärlor och drivved skall också få plats här tänker jag.
Kanske, men bara kanske investerar jag i en matta i plast (har sett en fin på Rusta)
 
 
Detta för att förstärka "rumskänslan" i vår nya chillahörna!
En lykta, en liten Buddha och en vattenspegel med fina stenar i ett snyggt fat vore också fint här.
 
Vad tror ni?
 
Vi avslutade dagen med en cykeltur.
I Nissans vatten speglade sig aprilhimlen och häggen doftade alldeles ljuvligt.
Jag vill inte in sådana här kvällar!
 

Sköt om er,
Kram P
 
1 Therese:

skriven

Jag är säker på att det kommer bli riktigt Ernstigt och snyggt! Ni har talang för fix och trix!!

Kommentera här: