Den lilla vita kaninen

Flera gånger på sista tiden har både jag och Patrik sett en liten vit kanin
på en äng på väg in mot Halmstad.
Den är alltid på samma äng och vi har skojat om att den bor där.
Idag när jag åkte in mot Halmstad såg jag den igen.
Denna gången tog nyfikenheten över.
Är det en vit vildkanin verkligen?
Så idag stannade jag bilen, gick ut långt ut på ängen och kollade.
 
 
Ser ni den vita kaninen?
Den lekte och skuttade omkring med de andra kaninerna med "vanlig" vildkaninfärg.
Så himla gullig den lilla vita kaninen.
Jag börjar ju genast tänka.
Har den rymt från någon som saknar den och undrar vart den är och i så fall längtar den hem?
Eller är det en vildkanin fast albino, det kan det ju vara väl?
Eller är det en tamkanin som rymt men har det bättre nu med sin vilda kompisar?
Vilket det än är och varför den lilla vita kaninen bor där på ängen kommer jag aldrig få reda på.
Men jag kommer titta efter den och tänka på den lilla söta kaninen varje gång jag åker förbi den där ängen.
 Det är så jag funkar.
Hoppas den har det bra där i gräset med sina vänner♥
Jag blir glad inuti varje gång jag ser den där på ängen.
 
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
1 Yvonne:

skriven

Hoppas att den klarar sig fram tills snön kommer så att den blir lite mer osynlig för fienderna! Fint att du har fått se den flera gånger.
Kram

Kommentera här: