Mors dag

I natt har regnet verkligen vräkt ner.
21 mm har gjort allt friskt och grönt.
Jag passade på att gödsla gräsmattan idag på förmiddagen.
Med 100 liter hönsgödsel, skottkärra och en hink skred jag till verket.
 
 
Det är inte utan att det känns i armarna efter detta.
Dessutom luktar det på ren halländska päckel överallt.
Men det kommer att göra gräsmattan gott, det kan jag lova!
 
I eftermiddag har vi firat Mors dag hemma i Vanered.
Alla var samlade runt fikabordet.
Men innan kaffe och tårta blev det experiment.
Isabell och Lovisa hade sett på Youtube att man skall stoppa Mentos i en Coca Cola flaska med påföljden att Coca Colan sprutar ut hej vilt.
Så detta var vi tvungna att testa idag.
 
 
Och jajamensan.......
Colan sprutade all världens väg!
(Film finns på mitt Instagram)
 
Mamma fick en jättebukett med liljekonvalj av mig.
Den plockade jag idag på morgonen i +8 grader och ihållande regn.
Men fin blev den och Mamma blev så glad för den❤.
 
 
Ikväll grejade jag lite i trädgården.
Fikonen fick en ny plats och så tittade jag till växthuset.
 
Nu är det kvällen och snart dags att krypa ner i sängen.
Synd att helgen gick så fort.
Petra❤

Kommentera här: