Pingstafton

Igår drog vi igång med ett nytt projekt i trädgården.
Regnade gjorde det och vi blev allt blötare.
Men vi kämpade på och bilder på projektet kommer så småningom. 
 
Framåt eftermiddagen gjorde vi oss pingstfina och åkte hem till Vanered.
Mamma hade gjort så somriga och goda bakelser.
 
 
Vi åkte till skogen och tittade på avverkningen som pågår just nu.
Och så ville pappa visa allt virke han kört ut.
Vi gick en runda vid det gamla torpet, Paradiset.
Så vackert där, alla tider på året.
 
 
Den gamla gårdspumpen står så fin där i grönskan.
 
På kvällen innan vi åkte hem gick jag runt i mamma och pappas trädgård och tog bilder på några av deras många blommor.
Tänk när jag har så många olika perenner i min trädgård, det dröjer länge.
Här kommer några av bilderna.
 
 
Ett helt hav av prästkragar. 
 
 
Magnifika jättevallmo.
 
 
Snöbollebusken som blommar så fint nu.
 
 
Och rosen som får mig att minnas min morfar Harald lite extra.
 
Mamma och Pappas trädgård är så härlig.
 
En fin Pingstafton trots hällregn när vi jobbade ute i jorden.
Petra❤

Kommentera här: