Gorm

I natt dånade stormen Gorm in mot oss med full kraft.
Den ryckte, slet och drog i vårt hus, träd och uthus.
När det var som värst var jag riktigt orolig.
Lilla Maya låg på mitt ena ben för att känna sig säker.
 
Mitt i natten gick strömmen.
Sen var det verkligen mörkt.
Kolsvart med stormen rytande utanför.
Så denna, novembers sista dag vaknade vi till ett kolmörkt hus.
Levande ljus på frukostbordet ser kanske mysigt ut!
 
 
Men tro mig, strömavbrott är INTE mysigt!
Bara ett rent ut sagt satans meck med allt.
 
Som tur är hade vi fått strömmen tillbaka vid lunchtid.
Så ikväll drog jag igång att baka igen inför kalaset på lördag.
Ikväll blev det Aprikosgrottor.
Vilken tur att två blev "fula" så vi kunde smaka dem till kvällsglöggen!
 
 
Nu blir det en tidig kväll.
Det var dåligt med sömn i natt när det gormade utanför.
 
Imorgon är det första december.
Julmånad och min födelsedagsmånad!
Kram P♡
1 Anonym:

skriven

Hej! Nu vet jag ju inte vilken dag du fyller år, men jag önskar dig allt gott på din kommande födelsedag! Du verkar vara en jättefin person, snäll och omtänksam. Det märks genom din blogg.

Och angående Gorm, jag hade kontakt med mina föräldrar som bor i Varberg, och samma sak hade hänt där, strömavbrott och vettskrämd hund. Inte kul! Hoppas det blir lugnt nu i december. Kram

Svar: Hej Annie!Jag fyller år den 5/12, alltså på lördag. Du skriver så fina kommentarer, det värdesätter jag mycket. Så du har din mamma och pappa i Varberg!? Härligt, en vacker sommarstad.
Jag har fattat det som att du bor i Stockholm? också en mycket fin stad.
Har du någon blogg eller Instagram? du verkar så gullig.
Sköt om dig så hörs vi snart igen. Kram Petra
Petra Svensson

2 Anonym:

skriven

Ja, kram från Annie som skrev ovanstående

3 visells.blogg.se:

skriven

Det var verkligen ingen rolig kväll och natt när Gorm drog över oss, vi hade tur inget som blåste iväg eller gick sönder. Ha en bra vecka. Kram

Kommentera här: