Allsång och blåbär

Igår bakade vi en smarrig hallontårta!
 
 
Vi bjöd mamma och pappa på den innan vi drog iväg mot Steninge.
Här åt vi en god bit mat och njöt av salta vindar och doft av tång.
 
Lite senare på kvällen Allsång på Heagård.
Kvällens gästartist var Hasse Andersson.
 
 
Vilket drag det var när han körde "Guld och gröna skogar"!
En trevlig kväll hade vi och som tur var inte en droppe regn.
 
Idag har Patrik och jag hållt till i skogen.
Vi har plockat blåbär nästan hela dagen.
Vi hittade ett kanonställe i söndags och bestämde oss för att tillbringa dagen på
det nyfunna blåbärsstället.
 
Ikväll har vi rensat alla bär och stoppat i frysen.
Risken finns att det blir fler dagar på blåbärsstället under semestern!
 
Tror nog min fina mormor Astrid kikade ner på mig från himlen där jag gick med min lilla spann♡
 
Nu kaffe och min bok i uterummet.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram P♡
1 visells.blogg.se:

skriven

.

Svar: Bara en punkt?
Petra Svensson

2 Anonym:

skriven

Hade inte så mycket att skriva idag, skojar bara ibland är mobilen helt knäpp det såg ut som jag fick iväg det, men tydligen inte. Ville bara säga att Hasse har blivit väldigt poppis sen melodifestvalen, det är numera Linneas stora idol.Ha en fortsatt trevlig semester. Kram

3 Anonym:

skriven

Hade inte så mycket att skriva idag, skojar bara ibland är mobilen helt knäpp det såg ut som jag fick iväg det, men tydligen inte. Ville bara säga att Hasse har blivit väldigt poppis sen melodifestvalen, det är numera Linneas stora idol.Ha en fortsatt trevlig semester. Kram

4 anna törngren:

skriven

Så härligt med alla blåbär. Jag har inte ens gjort ett försök här med att plocka. Mamma har kollat och kolla i "vår" skog men nästan inga bär alls. Det är klart att mormor såg dig och satt lite längre fram på en tuva, så som hon alltid gjorde.

Kramar
Annapanna

Svar: Vår lilla bärplockarmormors gener har nog minsann gått i arv till många av oss!
Petra Svensson

5 Yvonne:

skriven

Mums, mycket godis du bjuder på! Har du provat att torka blåbär till müsli, att ha i kakor... Det är också godis. Roligt att få sjunga med lite när det bjuds härliga låtar.
Ha det fint! Kram

Svar: Torka blåbär? Snälla berätta, hur gör man det? Det vill jag prova.
Petra Svensson

Kommentera här: