Kultur

Idag har vi varit på utflykt till landet i väst.
Danmark.
Men började dagen i Helsingborg på Dunkers Kulturhus.
Här kollade vi på Fashion Stories av Lars Wallin.
Massor av fantastiska klänningar fanns det att titta på.
Jag kan lova att kameran gick varm där inne.
Här fanns massor av klänningar som var så vackra att man liksom inte kunde se sig mätt på allt.
Vet inte vilken som var finast, det fanns så många!
 
 
Sen tog vi färjan över sundet till Helsingör.
Vidare ner via Strandveien till Humlebaek och Louisiana.
Just nu ställer Yoko Ono ut där, jisses vad konstig konst kan vara.
Jag begriper mig nog inte på det riktigt måste jag erkänna.
En Miro såg vi i alla fall och den gillade jag!
Tycker den är lite ugglelik. Eller är det E.T?
 
 
 En god lunch på Humlebaeks Kro blev det innan vi drog vidare till Hornbaek för en liten tur i hamnen där.
Innan vi åkte hemåt passade vi på att handla lite vin och öl med oss hem.
Jag hittade en parfym på båten, mmm den doftade lagom på alla sätt så den köpte jag.
 
Ordspråket Borta bra men hemma bäst är så sant som det är sagt.
Det var så skönt att komma hem, jag stod ute i trädgården och njöt av lugnet en stund och kunde konstatera att vi har det väldigt bra här hemma!
 
 
Ikväll sitter vi i uterummet och tar igen oss efter
 en dag full av nya intryck och upplevelser.
Imorgon får det bli hemmafix och lite måsten som skall klaras av trots semestern.
 
Tjingeling! 
 

Kommentera här: