Tre fiskar

Igår var jag, Mamma och Pappa på en liten utflykt.
Åkte mot Broaryd för att handla gräddbullar på Adolfssons Bästa.
 
Men så på vägen strax efter avfarten till Sandvik på 153;an stod en liten skylt vid vägkanten.
(mellan Fegen och Broaryd kan man säga)
Fiskvagn!
Stanna där, ropade Pappa!
Sagt och gjort, jag blinkade till vänster och stannade till.
 
Två glada islänningar mötte oss.
De hade precis öppnat sin nya verksamhet och stod där utmed vägen med sin fiskvagn.
Så mycket goda och fina fiskar att välja på.
Till slut bestämde jag mig för att köpa rödingfilé.
Mamma och Pappa köpte också rödingen och kolja.
 
Ikväll hade jag och Patrik lyxmiddag här hemma.
Rödingfileér på grillen!
 
 
Så himla fin fisk.
För bara 84:-
Riktigt gott och så mysigt.
 
Om ni har möjlighet och bor eller är i närheten måste ni testa detta.
Kolla in deras hemsida.
Trefiskar.com 
 
Härliga och positiva människor som vågar att starta och testa något nytt.
Jag och vi kommer definitivt handla där igen.
Bara några kilometer från Kinnared håller de till.
 
Så på tallriken ikväll låg det grillad rödingfilé, kokt potatis, dillsmör och en kall sås med räkor och en krispig sallad. Till det ett glas lätt mousserande vitt vin.
 
 
Så vansinnigt gott och billigare än att köpa pizza, det kan man inte tro!
Om ni gillar fisk och bor i närheten tycker jag ni måste prova handla av de trevliga
islänningarna på Tre Fiskar!
 
Och för er som gillar gräddbullar är ett besök på
Adolfssons Bästa i Broaryd också ett måste!
 
 
 
En enkel utflykt som gjorde helgen lite extra guldkantad!
Precis det vi behöver i vår familj.
Petra💕
 

Kommentera här: