Hönor, trädgårdsfix, åska och att plocka blommor

Just nu längtar jag efter lediga dagar.
4 lediga dagar väntar och det känns bra.
 
I söndags hade vi en fixardag i trädgården.
Planterade sommarblommor, klippte gräset, körde med gräsröjaren och lukade ogräs.
Sen vi skaffade hönorna får man god hjälp med arbetet i trädgården.
På både gott och ont, hi hi!
De har lite svårt att skilja på var man får sprätta loss och jordbada och inte.
Men de missar aldrig en fika i trädgården.
 
 
Tur att vi hade burkmajs hemma så vi slapp bjuda alla hönorna på 
Brownie med färska jordgubbar och vispgrädde!
 
 
Natten till måndag var det ett helt vansinnigt åskoväder som drog förbi.
Blixtrarna avlöste varandra och himlen var som ett disco.
Strömmen gick och det gjorde det hela extra läskigt och otäckt.
Vi var vakna länge och höll koll på ovädret.
Dåligt med sömn den natten.
 
På vardagarna efter jobbet grejar vi ute.
Igår sådde jag lite frön och idag blev det ännu lite mera planterat.
Ikväll tog vi en liten sväng till Liljekonvaljstället.
Snart är det slut på blomningen för i år, så vi passade på att plocka stora buketter.
 
 
Idag har jag haft en fruktansvärd huvudvärk och den måste väck.
Så nu ligger jag med ispåsar på nacken och sakta men säkert känns det som det lättar något.
Som en snigel som tittar ut ur sitt skal, så känner jag mig just nu.
 
 
Hoppas få kunna sova gott i natt.
Petra❤

Kommentera här: