Ledig dag mitt i veckan

Idag hade vi en ledig dag mitt i veckan.
Konkursen på jobbet har gjort att vi måste plocka ut våra timmar innan fredag.
Så idag var det ledig dag för oss båda.
 
Vi började dagen med en rejäl svamprunda.
Hade hoppats på att hitta lite gula kantareller men det vara bara några få.
Men skogen fullständigt dignar av trattkantareller.
När vi fyllt hela korgen tyckte vi att vi var värda fika.
 
 
I eftermiddag har vi varit på en liten utflykt med min mamma och pappa.
Vi åkte på en så kallad "Slöingerunda"
Stoppen blev på,

Ostboden i Kvibille

Mostorps gård

Gudmundsgården

Solhaga

På lilla mysiga Solhaga blev det kaffe och bullar till oss alla.
 
 
Det blev en riktigt bra ledig dag.
All tid tillsammans med familjen är väldigt värdefull för mig, speciellt nu.
Imorgon skall vi tillbaka till jobbet.
 
Nu skall jag läsa en stund i nya boken jag precis börjat med.
Sen är det sovedags.
Petra

Kommentera här: