Fars dag

Idag på förmiddagen åkte jag till ett ställe där det växer
massor av lärk.
Trots det gråmulna vädret var färgerna så vackra!
 
 
Vägen var nygrusad och barren som håller på att trilla av ligger som en gyllene matta 
på det lösa gruset!
Jag ville ha lite döda grenar med lav på.
För att fixa till ett mörkt hörn i vardagsrummet.
 
 
Jag tycker det blev riktigt bra.
 
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
 
Idag var hela familjen bjuden till Vanered på
Fars dags middag!
Pappa fick massa "pappasaker".
Sånt som vår pappa gillar helt enkelt.
 
Mamma hade lagat en riktigt god middag.
Söndagsmiddag när den är som bäst.
 
Vi hade vårt julklappslotteri idag!
Isabell skrev alla vuxnas namn på små lappar och Lovisa tog hand om 
"Tombolan"
Sen får alla dra varsin lapp och det namnet man får ska man köpa julklapp till!
Eftersom vi saknade Rebecca idag fick Isabell dra hennes lapp.
Så allt gick rätt till.
 
Lasse och tjejerna passade på att busa lite.
Kan lova att ljudnivån var riktigt hög!
 
 
Till kaffet blev det en klassisk pappatårta.
Så god!
 
 
En mysig dag hemma i Vanered.
Att vara tillsammans är viktigt.
 
En jättefin dag har vi haft.
Att samlas och vara tillsammans och ta vara på varandra,
det tycker jag vi är riktigt bra på i min familj.
Det är jag så stolt över❤
Att alla får plats.
Petra❤

Kommentera här: