Dagen före midsommar

Dagen före midsommar är alltid lite speciell tycker jag.
Sista långhelgen innan semestern och sommaren är liksom igång.
 
Vi slutade jobbet redan vid lunch idag.
Åkte till stan och unnade oss en lunch på stan och lite shopping.
Jag köpte vita jeans, kanske till imorgon.
 
Handlade mat och goda viner.
 
Sen åkte vi hem.
Städade, bakade tårta och grejade.
När allt var klart gick vi ut i sommaren.
 
På blåbärsstället hittade jag mogna blåbär.
 
 
Plockade några och åt direkt.
Skall hit nån dag med en spann.
 
 
I Rävsbo i de gamla hagarna är det som att kliva rakt in i en saga av 
Astrid Lindgren.
Ljuset, stenmurarna och grusvägen.
Jag älskar det.
 
 
Ikväll var himlen mörk av ovädersmoln.
Det älskar jag inte!
Åskan hördes långt borta och vi drog oss hemåt.
För första året sedan 2005 blev inga midsommarblommor plockade.
Alldeles för torra vägrener och diken.
 
Som tur är kunde jag plocka fina blommor i trädgården när jag kom hem.
 
Så nog ska vi få midsommarfint i år med.
Petra🌼🇸🇪🍓

Kommentera här: