Fredag it is!

Det har varit en seg vecka,
förkyld och hes med ond hals.
Så idag när jag kom hem och hade ätit lite kröp jag ner i sängen.
Somnade och vaknade efter ett par timmar.
Det var nog det som behövdes, sömn!
Sen gick jag ut i trädgården, regntunga blommor och träd mötte mig!
Satte mig i växthuset en stund och njöt av allt som växer och frodas där inne.
Skall ta lite bilder från växthuset och lägga upp här.
Nyponrosen blommar just nu infernaliskt utanför växthuset.
Kolla vad fin!
 
 
 
 
 Med paraply och regnkappa gav jag mig ut och plockade ängsblommor!
På vägen där jag gick kom en man cyklande.
Han stannade till frågade efter en camping i närheten.
Det visade sig att han var på cykelsemester i Sverige och cyklat 13 mil idag.
Tyckte lite synd om honom där han stod med cykel och tält i ösregnet.
Ingen camping i närheten tyvärr sa jag.
Han skulle ta sig ner mot Halmstad och övernatta.
Sen skulle han cykla vidare längs kusten och söderut.
Målet var Ystad!
Jag kallar inte det semester men alla är vi olika som väl är.
Ett annorlunda möte en helt vanlig fredag, undrar om han fick tak över huvudet i natt?
 
Här är en liten goding som vilade i vägdiket en bit från vårt hus.
Mamma rådjur var inte långt borta men den lilla kiden hade nog lite trötta ben och tog en liten vilopaus innan den sprang i fatt sin mamma på den stora ängen!
Så sött♡
 
 
 
Ikväll har vi haft filmkväll här hemma.
Vi kollade på nyaste Wallander, Försvunnen.
Mycket bra och spännande.
 
Se den, vet ja!
 
 
 
Nu tror jag att det är dax att träffa John Blund snart!
 
Sov gott och trevlig helg!
1 Yvonne:

skriven

Krya på dig och ha en skön helg!
Kram Yvonne

Kommentera här: