Sommarläsning och ljummen potatissallad

Sommaren är tid att läsa.
Har börjat på första "sommarboken" nu i veckan.
Sofie Sarenbrants Syndabocken.
Så spännande.
 
Perfekt ute på gräsmattan med ett glas jordgubbssaft.
 
 
Måste tipsa om den ljumma potatissalladen vi gjorde härom kvällen.
 
Koka nypotatis nästan mjuka.
Klyfta potatisen i 4 delar.
Strimla rödlök, knippemorötter och vitlök.
Dela färsk grön tunn sparris i 3 cm bitar.
Fräs i lite smör och flingsalt.
Blanda i potatisen
När allt är lite mjuk och glansigt ringlar du på balsamico creme och lite flagor med god parmesan.
Klart!
 
 
Gott och snabbt!
 
Ikväll blir det nog lite köpemat.
En förkyld man och regnväder, då passar det bra med köpemat.
 
Ibland måste man få vara lite lat och göra ingenting med.
Måste träna på det lite, i alla fall jag!
Petra❤
1 Ing-Mari:

skriven

Gokväll! Såg att Adlibris hade specialpris när man köpte fyra st pocket. Förr läste jag mycket, nu tycker jag inte att jag hinner. Synd, måste ta mig i kragen med det. Potatissalladen ser god ut. Bra tips :-) De där myggspiralerna minns jag inte var vi köpte. Jag tror det var i nån vanlig mataffär eller ev i nån bygghandel. Ha en bra arbetsvecka. Min sista, sen går jag på semester. Kram

Kommentera här: