En dag med lilla mamma på Gekås

Igår åkte jag iväg tidigt på morgonen.
Stannade till på bageriet i Torup och handlade alldeles nybakta frallor till frukost.
Sen åkte jag hem till Vanered och åt frukost med mamma och pappa.
 
Sen drog mamma och jag till Ullared.
Nästan inget folk alls så det var riktigt roligt att få gå och shoppa i lugn och ro med mamma.
Vi tittade på kläder och smink.
Lite heminredning och böcker.
Ett stopp på leksaksavdelningen blev det så klart också.
Min lilla systerdotter tillika guddotter fyller snart 5.
 
Efter ett par timmar var vi fikasugna och tog rulltrappan upp till
Fikan.
 
Sen hade vi fyllt på energiförrådet och orkade ett par timmar till.
Jag hittade både kläder och lite annat jag tyckte jag behövde.
Köpte en stor bukett rosor till köksbordet för bara 40 kronor.
 
När vi kom till bilen med alla våra kassar insåg vi att bilen kändes väldigt liten.
Fullt i bagaget, så vi fick ta till baksätet också!
 
 
När vi kom hem till Vanered hade Pappa fixat en sen lunch.
En riktigt rolig dag tycker jag.
Synd att det inte blir såna här utflykter lite oftare.
 
Idag är det fredag och jag skall sätta igång att städa och laga mat.
Vill ha lite fint inför helgen.
Bäst att stanna inne idag, för ute blåser det typ halv storm!!!
 
 
Helgen känns extra välkommen just denna veckan!
Petra❤
 
 

Kommentera här: