Mörkaste november

Den mörkaste november vi haft på många år hörde jag på nyheterna. 
Jag brukar inte tycka mörkret är så jobbigt.
Men nu är och har det varit riktigt mörka dagar.
 
Försöker mysa till det med extra ljusslingor.
Här i min nya efterlängtade krukväxt.
 
 
Kruxet med denna är att den aldrig får torka ut!
Undrar hur det ska gå.
 
I hallen har jag piffat till det på det lilla bordet vid spegeln.
Med vita sidenamaryllis, ljuslyktorna Hallon från Orrefors Kosta Boda 
och en silvrig bordstablett för att förstärka effekten lite.
 
 
Snart är det dessutom dags att börja lysa upp trädgården.
I helgen ska vi försöka plocka fram slingor och ljusnät.
Vi närmar oss advent.
Petra❤
 
 
1 Ing-Mari:

skriven

Hej! Ja, det är verkligen mörkt ute nu. Man skulle gått i ide egentligen och vaknat upp igen i april :-) Skönt med all julbelysning som ska fram och som piggar upp en. Jättefint med den där växten som inte får torka ut. Vad är det för nån sort? Kram

Svar: Hej Ing-Mari, jag vet inte vad den där växten heter tyvärr!
Petra Svensson

Kommentera här: