Fina saker

Visst är det kul med fina saker?
Jag tycker det i alla fall.
 
Jag letar efter fina saker lite varstans.
På nätet, i butiker, på loppisar eller ute i naturen.
 
Mina fina saker är saker som gör mig lite glad i sinnet och
på rätt plats gör det liksom platsen till en beskrivning av själva saken.
 
Som till exempel,
-Där i trappan där Paddington står!
 
Förra veckan på Liseberg hittade jag en av de där vackra sakerna som jag länge
velat köpa men inte hittat mer än på nätet.
På Liseberg fanns den lilla vasen med fågeln och jag fick chans att se och känna på den innan jag köpte den.
 
Så i onsdags förra veckan var jag och några av mina bästa vänner
på Tjejkvällen i Halmstad.
Då hittade jag en till fin sak.
En pepparkaksburk från Arbrå Ångbageri.
 
Funderade så på om jag skulle köpa den!
Och ja, så klart jag skulle.
Så igår när jag och Mamma var i stan för kiropraktorbesök
passade jag på att köpa burken.
 
 
Så nu är vasen med den lilla fågeln och den nya pepparkaksburken
placerade på köksbordet.
Tillsammans blev de ännu finare.
 
Så nöjd med att omge mig av fina saker.
 
Nu skall jag kolla lite julsaker och inspiration på nätet.
Värma en mugg glögg och knapra i mig ett par pepparkakor från min burk.
Den närmar sig nu........Julen!
Petra♥
 

Kommentera här: