Utbildning borta och kreativitet hemma

Både denna och förra veckan har jag varit på 
projektledarutbildning i Göteborg.
 
Dagar på Göteborgs tekniska college.
Lärorika men långa dagar.
 
 
Att sitta i "skolbänken" är rätt jobbigt inser man ju ganska snart.
Vi fick ett fejkprojekt som vi jobbade med i grupp.
 
 
Att leda ett projekt från start till mål.
Krångligt men samtidigt häftigt.
Nu gäller det att omvandla det jag lärt mig till att få användning av kunskaperna på jobbet i vardagen.
 
Men teori och lärande måste vara i måttliga mängder.
Ikväll var jag tvungen att göra något kreativt.
Har sett såna här på bloggar och Instagram.
 
Isdekorationer med tulpaner i!
 
Jag och Maya pysslade med detta ikväll.
 
 
Eftersom det var vatten inblandat tyckte Maya detta var mycket spännande.
I med massa snart utblommade tulpaner i en hink med iskallt vatten.
 
 
Sen satte jag en annan hink i med en liten tyngd i för att trycka ner blommorna.
Ner med hinken i frysen (det är inte kallt nog  ute).
På lördag ska jag sätta isdekorationen på trappan!
 
Bild på detta kommer, hoppas jag!
 
Fredag imorgon och snart helg!
Petra❤

Kommentera här: