Frisk igen

Det har varit en lugn, skön och inte minst frisk helg.
Skönt att vara pigg igen.
 
Igår sådde vi fröer.
Tomater, chili, gurka och paprika.
Tog en sväng till ett ställe där jag vet det finns massor av snödroppar varje vår.
 
 
Idag har vi grejat ute i trädgården.
Trots snön har vi röjt väck det sista av vintern och förberett inför påsk.
Maya har varit ute flera gånger idag.
Gott att få känna lite på våren och plusgrader.
Men ligga och lyssna på vattnet inne i tvättstugan är också mysigt.
 
 
I eftermiddag hade jag bagarstuga.
Påsktårtan är påbörjad.
Kokostosca och knapriga choklad och nötkakor blev det med.
 
 
När bakningen var avklarad tog jag en paus i växthuset.
Med min nya tidning och ett glas vin njöt jag en timme i solen och värmen.
 
 
Klockan är ändrad till sommartid.
Nu skall bara vintern fatta det med.
 
Hur det än är så kommer våren att komma snart.
Idag har staren kommit till Kallarp.
Ett vårtecken så gott som något.
 
Petra🌸

Kommentera här: