Hemmagjord müsli

Idag har jag gjort egen müsli.
Då kan man välja precis vad man vill ha i och hur söt den skall vara.
Hittade ett enkelt recept på en blogg och gjorde om det till min egen müsli med saker som jag tycker om.
 
Började med att klä en plåt med bakplåtspapper.
Satte ugnen på 200 grader.
Sen hackade jag nötter och mandel.
 
Så fram med en stor skål där jag blandade ner följande.
 
5 dl havregryn 
5 dl fiberhavregryn
2 dl kokosflingor 
2 dl linfrön 
2 dl solrosfrön 
3 dl hackad sötmandel 
2 dl hasselnötter 
5 msk olivolja 
2 dl vatten
Råsocker efter smak.
 
Rörde om och hällde allt i långpannan.
In i ugnen i 20 minuter.
Rörde om då och då.
 
Vips så var min egentillverkade müsli klar.
Nu står den och svalnar i köket.
 
 
Imorgon ska jag provsmaka till frukost.
Tillsammans med fil och frysta blåbär!
 
Skönt med lite nyttigheter i skafferiet.
Ha en fin lördagkväll!
Petra❤

Kommentera här: