Solig söndag

Ännu en dag med solsken.
Dock var vinden lite kallare idag.
 
På förmiddagen när dagens middag, sjömansbiffen stod i ugnen smet vi ut.
Ut i växthuset och satt oss att njuta av solen.
Så varmt och gott där ute.
 
Efter middagen släpade vi runt möblerna i uterummet
Satte vilstolarna i solen och bara slappade.
Så gott att samla solljus.
 
 
 Till kaffet blev det en mumsig nutellakaka med vit choklad.
Riktig söndagsfika.
 
Tog en promenad innan solen gick ner.
Jisses så kallt.
Blåsten gjorde att de sju minusgraderna kändes sååå mycket kallare.
 
Ikväll pysslar jag med min målarbok.
Bra avkoppling och vila för sinnet.
 
 
Låter tankarna fara fritt när jag målar.
Tänker på sommaren och odlingssäsongen som komma skall.
Men med det -12 graderna ute känns sommaren onekligen långt borta.
 
En skön helg tycker jag det har varit.
Solen gör underverk det är så säkert.
 
Skall lägga mig tidigt ikväll.
Imorgon ringer klockan super duper tidigt, suck!
Petra❤
1 Chapmans Dagbok:

skriven

Hej!
Vad roligt det verkar med en målarbok :-) Ha det så trevligt i Göteborg. Kram Ing-Mari

Kommentera här: