Grå februaridagar

Såna här gråa vinterdagar känns liksom alla dagar lika.
Blötsnö och slask gör att vi inte vill vara ute.
Att titta ut genom fönstret känns lagom på många vis.
 
 
Här i fönstret kan vi spana på småfåglarna vid deras matbord.
Har man tur kan man se ett och annat rådjur, hare och till och med en älg på mossen mot Nissan.
Maya spenderar många timmar i detta fönstret just nu.
 
Det mesta är liksom samma vid den här tiden på året.
Till och med grannens häst såg smått uttråkad ut idag när jag promenerade förbi.
 
 
Så det gäller att fånga upp de små ljuspunkterna dessa grå februaridagar.
Som idag, Semmeldag eller rättare sagt Fettisdagen.
 
 
Eftersom jag är hemma från jobbet med ond nacke som är inflammerad så 
fick jag min M2 semla levererad hem.
Det är fina grejer det!
Alla på jobbet fick semla idag, tur Patrik tog med min hem.
Har väntat på den idag.
 
Imorgon är det 
Alla hjärtans dag❤
Också värt att uppmärksamma tycker jag.
Fast måttligt, det får inte bli köpmännens dag anser jag.
Det finns annat att göra för de man älskar än att köpa prylar!
Men 🌹🌹🌹🌹🌹 är ju inte fel!
 
Vi får se hur morgondagen blir!
Bra hoppas jag.
Petra❤

Kommentera här: