I svampskogen

Igår tog vi en lång runda i skogen.
Med svampkorgen i handen gick vi hemifrån.
 
 Bara en liten bit in i skogen mötte vi en lång snok.
Så lång att den inte fick plats i bild.
 
 
Ormen ringlade så fint iväg in i mossan och ljungen.
 
I mossan i granskogen har trattisarna kommit.
De var så fina där i solen.
 
 
En alldeles perfekt flugsvamp hittade jag.
Kolla den lilla kragen runt foten, så vacker.
Som en liten volang.
 
 
Allt eftersom vi gick fylldes korgen på.
 
 
När korgen var full fick vi fortsätta plocka och lägga i min tröja!
 
Innan vi lämnade skogen såg jag de här vackra paret flugsvampar stå där mitt på den lilla gräsbevuxna vägen.
 
 
Färgerna i skogen är fantastiska så här när hösten precis börjat.
Stanna upp och kika på färgerna så förstår du vad jag menar.
 
När vi kom ut från skogen stod kogänget i Rävsbo och kikade på oss.
Jag tycker de är så fina där i hagen.
 
Försökte övertala dem att ställa sig liiiiite närmare varandra. Men kossor bryr sig inte om sånt där fotograftjafs.
Så här är de tre kossorna lite så där 2+1 på bilden.
 
 
 
En härlig lördageftermiddag i skogen.
 
Idag blir det till att rensa svamp och så skall jag måla på mitt projekt.
Ha en fin söndag!
Kram P ☉

Kommentera här: