Mjölkbord

När jag var liten fanns det mjölkabord (som vi säger) 
utmed vägen vid några gårdar.
På mjölkbordet ställde man mjölkkannorna i väntan på mjölkbilen.
De där mjölkborden försvann redan när jag var liten flicka.
 
Nu ser man aldrig äkta mjölkbord. 
Men ett  och annat för dekoration utmed vägen kan man se då och då när man är ute och åker.
 
Länge har jag tänkt att jag också velat ha ett vid vår lilla väg in till huset.
 
 
Så efter lite snickrande och grejande ute vid vägen är det nu på plats.
 
 
Med en mjölkkanna och dekoration efter årstid.
Just nu med pumpa och höstblommor.
I blommorna dessutom en ljusslinga som drivs av solceller.
Så på kvällarna lyser det vackert på vårt nya mjölkbord!
 
Ännu en idé som blivit till ett projekt som jag är riktigt nöjd med!
Petra🍁
1 Chapmans Dagbok:

skriven

Så fint och hemtrevligt det ser ut, ert mjölkabord :-) Ha en skön onsdagskväll /Ing-Mari

Svar: Tack snälla du! Det samma till dig.
Petra Svensson

Kommentera här: