Smygstart

Så smått börjar jag förbereda inför december, advent och julmys.
I år har jag tänkt att blommor, ljus och material från skogen ska få utgöra den största delen av julfixet
Inte så mycket tomtar och sånt!
 
Hittade den här ljusstaken idag på loppis.
 Inte så billig, men jag ville så gärna ha denna!
 
 
Min farmor hade en sån här och jag tycker den är så fin.
Tyvärr saknas de små lingonkransarna runt ljusen men de kanske jag kan hitta på Tradera!
 
Planterade sockertoppsgranar och julrosor vid ytterdörren idag.
Ska bara hämta mossa och lägga i hinkarna med.
Den ena hinken bredvid ljuslyktan ser ni här!
 
 
Inne har vi också smygstartat lite med julmyset.
 
 
En liten pinjegran med ljusslinga i hallen och 
på soffbordet två små ljusglober och hyacinter tillsammans med min
oljelampa jag fått av älskade tant Gulli❤
 
Så mörk och grå som november är så är det tillåtet att smygstarta med ljus och mys tycker jag! 
Petra❤

Kommentera här: