Skattegårds keramik - keramikkurs idag

Helt oplanerat bokade jag en keramikkurs idag på förmiddagen.
Såg på Instagram att det fanns en plats ledig på
Skattegårds keramik.
Ringde Heidi och fick platsen.
 
Så i eftermiddag åkte jag till Skattegård och skapade i lera.
En så rolig eftermiddag
 
 
Jag bestämde mig för att försöka mig på att göra muggar.
Först gällde det att kavla ut en jämn platta av leran.
 
 
Få till ett mönster och skära ut önskad form för muggarna.
Jag valde fyra olika mönster, ett för varje mugg.
 
 
Forma muggen och få ihop skarven.
 
 
Det knepiga var att täta muggarna och få dit en fin och bra botten?
 
 
Till slut hade jag fått till fyra muggar i olika mönster och ert litet fat.
 
Nu får jag vänta cirka 4 veckor tills jag kan hämta mina alster.
En jätterolig eftermiddag har jag haft.
 
Hit ska jag åka igen och skapa.
Det var så himla kul.
Bilder på lergodset, glaserat och klart kommer om cirka 4 veckor.
 
Så fantastiskt kul att testa detta och att åka helt själv är riktigt 
bra ibland!
Petra 🕯

Kommentera här: