Ta till vara och använda det vi har

Jag har tänkt försöka använda av de växter jag har i krukor och byttor 
denna sommaren.
 En del skall jag köpa så klart!
 
Idag fick det stora olivträdet från växthuset och de små från uterummet 
flytta ut.
I stora gamla kopparbyttor får de nu bo över sommaren.
Synd att någon målat byttorna svarta! Grrr!!!
Men det blev fint ändå tycker jag.
 
 
De gamla krukorna från jobbet hänger med i sommar med.
I år får mina Ruby Beauty hallon och övervintrade hortensior bo här.
På framsidan på uteplatsen tycker jag de passar bra!
 
 
Vartannat hallon och varannan hortensia!
 
En som passar på att vara ute och njuta på eftermiddagarna och kvällarna är Maya.
Hon älskar att vara med när vi grejar i trädgården.
 
 
Innan vi gick in för kvällen tog vi en promenad utmed Nissan.
Vackert och stilla.
 
Avslutar med en bild på trädgårdsdammen som jag tog ikväll.
 
 
En liten groda på bryggan tycker jag passar fint!
Kram P 🌸

Kommentera här: