Söndagspyssel

Idag har jag haft en hemmadag.
Promenad på förmiddagen i regnet.
Jag har grejat lite med sådant som aldrig liksom blir av.
Rensat bort kläder ur garderoben som inte längre är så roliga, sorterat gamla smycken och gjort fint i lådor och skåp.
Alla gamla halsband och armband med pärlor har jag klippt sönder och samlat i en låda.
Vet vilka två som kommer att bli glada för en låda med pärlor💕
 
Mitt i röjet kom jag på att jag ville baka.
Så jag svängde ihop en plåt choklad och nougatmuffins.
Riktigt smarriga blev dem.
 
 
När bakningen var klar gick jag ut i regnet och plockade en bukett blommor.
Älskar att kombinera vackra små buketter från trädgården.
 
 
Nu prydet den här vårt köksbord.
 
Ikväll har vi haft pizzafest med mamma och pappa.
Gott avslut på helgen tycker jag.
 
Kram P 🌼

Kommentera här: