Ur form

Usch, halva helgen har jag känt mig ur form.
Inte på topp och någon yssig magbakterie som gjort mig helt slut.
 
Igår fick vi i alla fall plockat bort julen i trädgården.
Skönt att få in allt när slingor och pynt var torrt.
Men hjälp vad mörkt det blev i trädgården nu!
 
Nu längtar jag efter ljus och vår.
De små pärlhyacinterna i vasen i vårt köksfönster är så nära vår jag kommer just nu.
 
 
Igår kväll hade vi hemmamys med en 
köpfilm och vila i soffan.
En film med glada färger (jag och min syster brukar kalla feelgood filmer det).
 Precis vad jag behövde.
 
 
Idag har jag varit piggare. 
Vi har varit på födelsedagskalas hemma i Vanered i eftermiddag.
Grattat min pappa som fyller år imorgon.
 Massa fina presenter fick han och vi blev bjudna på goda våfflor.
 
Nu blir det hemmakväll och vila.
Fy vad helgen gick fort, längtar redan till nästa helg.
 
Kram P💗

Kommentera här: