Ästad och Sinnenas spa

Igår var vi på Ästad Vingård.
Hade bokat en eftermiddag på deras spa som de kallar Sinnenas spa.
 
Jag tyckte till att börja med att det var lite tråkigt att regnet hängde i luften.
Men ändrade mig snart.
Det var tvärtom bara bättre.
 
Vi fick börja med att byta om till badkläder och fick morgonrockar och tofflor.
Här i huvudbyggnaden blev vi mottagna av spavärdinnan och vi fick varsitt glas äppelmust.
 
 
Vi fick en genomgång av spaet.
Sen var det bara att njuta.
 
Vi badade i varma badtunnor. 
 
 
Här var det tak över tunnorna.
 
I den kalla källsjön simmade man tillsammans med stora regnbågslaxar.
Vattnet höll +13,4 grader!
 
 
Under detta huset finns världens enda undervattensbastu.
 Här kunde man basta och kika på fiskarna.
Detta blev min favorit.
 
 
 När det regnade som värst var det gott att sitta i den varma tunnan under bar himmel.
Att bara låta huvudet sticka upp ovanför ytan.
Mysigt! 
 
 
Här har man utsikt över dammen, kvarnbastun och relaxen.
 
 
I relaxen kunde man sätta sig i värmen från braskaminen och dricka te, vatten och ta en frukt.
En annan favorit blev ångbastun.
Inte så varm men alldeles perfekt för att bara koppla av.
 
 
När vi var varma och avslappnade snabbade vi oss ut och doppade oss i den iskalla 
lilla källvattenpoolen.
Typ +10 grader i vattnet.
 
 
Snacka om att kyla ner sig.
Kylan som spred sig i kroppen var så där äckelskön.
Det gjorde nästan lite ont faktiskt.
 
Vi avslutade vår dag på Ästad med kall dricka och värmde oss i en av de varma poolerna.
 
 
En upplevelse måste jag säga.
Har ni lust och möjlighet så testa Sinnenas spa på Ästad.
Helt klart värt ett besök.
 
Obs, alla bilder i detta inlägget har jag tagit innan vi åkte hemåt och alla besökare lämnat spat.
Några har jag lånat från Ästads hemsida.
 
Vilken bra födelsedagspresent, ett presentkort på Ästad Vingård.
Tack Lotta & Mattias och Lasse & Rebecca.
Kram P ❤ 
 

Kommentera här: