Två gula till trädgården

Jag hade ett ärende i stan idag och passade på att ta en sväng till plantskolan.
Det var välfyllt med perenner på alla bord.
Tyvärr har de senaste nätternas kyla gått hårt åt perennerna med.
 
Plantskolemannen var lite oroad och sa att mycket tagit skada.
Inte så konstigt.
Här hemma var det -8 grader idag på morgonen.
 
Jag valde länge men bestämde mig till slut för 
en gulsippa.
 
 
Och en speciell kabbeleka till trädgårdsdammen.
Mycket fin tyckte jag.
 
 
I natt får de här nykomlingarna sova över i växthuset.
 
Kram P ❤ 
 
1 Anna Törngren:

skriven

Gult är en bli-guld-färg!
Lilla sippan ser ut att vara dubbel, stämmer det?

Kusinkramar!

Svar: Jajamen, du har så rätt. Planterade den idag bredvid den dubbla vitsippan. Kusinkram från mig
Petra Svensson

Kommentera här: