En dag för mig själv

Dagen har jag som sagt haft för mig själv.
Började med promenad på morgonen.
Det var en kylig men skön söndagmorgon.
Träffade några grannar och småpratade lite, här på landet är man aldrig riktigt ensam.
 
Det blev en sväng till plantskolan idag på förmiddagen.
Åååh vad jag tycker om att gå och titta på allt, länge.
Jag har sett lite perenner jag skall köpa till våren.
En vit pion skall jag satsa på och fler rudbeckior.
 
 
Jag köpte höstblommor som planerat.
Men även något som jag längtat efter länge fick följa med hem!
En Buddleja, alltså en så kallad fjärilsbuske.
 
 
Eftermiddagen blev lugn och slapp.
Jag satte mig i korgstolen i uterummet och läste.
Maya hittade ett nytt ställe att mysa på.
Soffbordet i uterummet var en perfekt sov och mysplats.
 
 
En skön men lite seg söndag.
Ikväll blev det hemmagjord pizza tillsammans med min goa gubbe.
 
 Varför går helgen för fort?
Kram P🍁

Kommentera här: