Ljusverkstan i Gällared

I tisdags hade jag bokat en ljusstöpningskurs hos Gunnel på Ljusverkstan.
Vilken rolig eftermiddag och kväll jag hade tillsammans med de andra damerna som var där.
Vi fick först en liten genomgång av hur allt fungerade. 
Sedan var det bara att bestämma vad vi ville stöpa.
 
Jag bestämde mig för vanliga långa och korta ljus.
Även två ljuslyktor där man bygger stommen av hönsnät.
 
 
Det blev många dopp i badet innan ljusen nådde rätt tjocklek.
 
 
Här blir en ljuslykta doppad i badet!
 
 
Här är lite av mina alster på G.
 
 
En tjej som heter Flora gjorde sådana här vackra adventsljusstakar.
 
Det var så roligt och vi hade riktigt trevligt tillsammans allihopa.
Trots att jag inte kände någon av damerna hann vi lära känna varandra lite grann innan vi var klara.
 
 
Här ser ni den glada kursledaren Gunnel och jag!
 
Detta vill jag göra igen.
Bilder på mina ljus och lyktor hoppas jag kunna visa er här på bloggen i helgen.
 
Blir ni sugna på en kurs? Eller kanske bara köpa vackra ljus?
Kolla in 
www.ljusverkstan.se 
 
Nu ska jag gosa med min kisse Maya och läsa en stund i min nya bok.
Imorgon är det fredag och det känns härligt!
Kram P 🍁
1 visells.blogg.se:

skriven

Jätte fina och annorlunda ljus. Ligger det nära Ullared?

Svar: Jajamen, bara en liten bit från Ullared. Du får hänga med nästa gång. Hur går det med förkylningen? Kram
Petra Svensson

Kommentera här: