Greja hemma

Jag tycker om att greja hemma.
Tyvärr blir det inte mycket av den varan på vardagarna. 
Igår skyndade vi oss ut för att plantera alla tulpanlökar och påskliljelökar.
Det hann  nästan bli mörkt innan vi var klara.
Men med blixt fick jag en bild!
 
 
Jag drömmer mig fram till april-maj när det här runda landet runt flaggstången kommer vara en prunkande kudde full av blommande vårlökar.
 
På gården hade löven från lönnarna bildat en vacker matta.
 
 
Ikväll blev det också snabbt hemmafix.
Eftersom vi ska ha familjefest på lördag bakar jag just nu en tårtbotten.
Passade på att prova vår nya köksmaskin!
 
 
"Köpte" den här för våra coop-poäng.
Har länge velat ha och behövt en ny köksmaskin som kan vispa, knåda, riva och skiva.
Denna passar perfekt och så är den röd och grann med!
 
Nu ska jag vänta på att tårtbotten blir klar i ugnen.
Sen blir det en varm go dusch och gos med Maya.
 
Fredag imorgon vilket känns väldigt skönt.
Kram P 🍁
 

Kommentera här: