Hemester

Egentligen vet jag inte om jag gillar ordet, men anyway Hemester hade vi igår.
En heldag i Halmstad.
Halmstad är en fantastisk sommarstad och staden var full med turister igår.
Ibland brukar jag tänka, om vi bott lång från Halmstad, hade vi åkt dit på semester då?
Japp, det tror jag nästan säkert.
 
 
Stannade till i Norre Katts Park och tog en fika på Rotundan.
Igår var parken full med folk som spelade Pokėmon Go.
 
Halmstads vackraste staty enligt mig är kvinnan med den böljande vita klänningen.
Underbar och alldeles vit står hon på en högstubbe i parken.
Fascinerande konstverk.
 
Lunch hos de softa brudarna på Tillsammans vid kajen.
Känns som att vara hemma hos ett gäng kompisar.
 
En del shopping och en dos sommarstad fick vi.
Avslutade vår hemester med fika på Söderpiren.
 
 
 Ett café precis i strandkanten vid småbåtshamnen i Halmstad.
Ett somrigt ställe som kräver sol och värme för att upplevas på rätt sätt.
 
Kvällen spenderades hemma i vår trädgård.
Med en somrig middag.
 
 
Hemester är inte så dumt ändå trots att jag inte gillar ordet;-)
 
Ha en fin söndag!
Kram P 🌞 
1 Yvonne:

skriven

Kul ord! Det var nytt för mig. Klart att man kan ha det lika fint hemomkring som långt borta. Ofta finns fina upplevelser på nära håll som vi blir hemmablinda för.
Kram

Kommentera här: